pro zobrazení na mapě klikni na obrázek

Viaduc d'Austerlitz

Aby se neomezila lodní doprava bylo požadováno, aby v řece nebyly umístěny řádné pilíře. Proto v roce 1903 inženýři Louis Biette  a Fulgence Bienvenüe navrhli ocelový most, který překonal řeku pouze jedním mostním polem.
Mostní výzdobu navrhnul architekt Jean-Camille Formigé, který také navrhl most Pont de Bir-Hakeim, skleníky Auteuil a park pod bazilikou Sacré-Coeur, obnovil římský amfiteátr v Arles a římské divadlo v Orange.
Formigé ozdobil ocelové oblouky reliéfy s mořskou tématikou, včetně delfínů, mušlí a mořských řas. Na částech ocelových patek jsou vymodelované postavy pařížského znaku, symbolizující nezlomnost.
 Stavební společnost v Levallois-Perret (La Societé de Construction de Levallois-Perret), která měla za úkol stavbu mostu, navrhla most s rozpětím dosahujícím 140 metrů (460 stop), což bylo rekordní rozmětí ze všech pařížských mostů té doby. 
V současnosti jej překonává pouze Pont Charles-de-Gaulle.
Viadukt se skládá ze dvou ocelových parabolických oblouků spojených dohromady na třech místech – blízko podpor a pak přesně na vrcholu oblouků – a zavěšené mostovky o šířce asi 8,5 m, nesoucí  se 11 m nad vodou.
Stavba viaduktu začala v roce 1903 a byla dokončena v následujícím roce.
Konstrukce viaduktu byla v roce 1936 zesílena, aby umožnila průjezd těžších  souprav metra.
Od roku 1986 je  most  hisrorickou památkou (Monument  historique)
V létě 2013 byl vidaukt znovu zrekonstruován.
Fotogalerie