25.5.2023: NORIMBERK

Bude to rok, co jsem jel podél řeky Seiny, od pramene do Paříže.
No, asi 350 km k ústí mi pořád chybí, tak jsem se to rozhodl dokončit. Tedy z Paříže, do Le Havre. Žádný sportovní výkon to nebude, ale douflfám, že uvidím zase kus Francie, teď tedy Normandie.
Tedy nejdřív přiblížení k Paříži následovně, z hranic do Norimbera (odškrtávám), vlak Norimberk-Karlsruhe (přímé spojení někam zmizelo, jedu s 2 přestupy). Pak podél Rýna -Karlsruhe-Strasbourg a v neděli po-o, TGV do Paříže.
Pár piv na baru v Ibis La Villete, a v pondělí ráno se pověsím na Seinu a ve středu jsem v Le Havre. Ve čtvrtek ráno vlak zpátky do Paříže a setkání se Soňou.
Odlehčil jsem na maximum, polovinu zátěže už dělá jen ta elektronika :-)
Teď, krátká zastávka v Norimberku, který prostě vynechávám, ani do centra nepolezu. Říkám si, jak to uteklo, je to přes 30 let, kdy jsem sem vzali moje rodiče "na výlet" a všechno nám připadalo tak vzdálené, a nové, protože před Listopadem byl Norimberk mnohem dál než Budapešť, Kyjev nebo i Moskva. A teď s pocitem všednosti a nudy, místo lesklých výloh a záplavy zboží vidím jen tlupy Turků, Arabů, a ruskojazyčných individuií, kouzlo nového zmizelo, Německo, tak moc si podobné všude...
Táta, tehdy mu bylo 60, chodil městem zvolna, každou chvilku stál a "rozhlížel se", protože mu nesloužil dech, díky jeho zálibě v nikotinu.
Našel si ale vždycky dobrou záminku k zastávce, na něco ukázal, a dlouze o tom hovořil.
Výlet do Norimberka byl svátek...
Škoda, že tu není se mnou.
Nebo je?

26.5.2023: Karlsruhe

Byl to fofr, dvakrát přesedat, ve Frankfurtu jsem to měl jen taktak, protože hlavové nádraží, kola v prvním vagóně, a v tom z Norimberka zase v posledním.
Tedy podél celé soupravy tam a zpátky, s kolem se prodírat plným peronem.
No, a v Manheimu něco podobného, ale tak jsem na přesun měl jen 6 minut, tak jsem první vagón nedal ale hupsnul někam doprostřed soupravy.
Oni snad Němci mají v pondělí nějaký svatek či co. tak vlaky jsou plné cyklounů, tedy sehnat vlak co vezme i kolo bylo fakt těžké.
Ještě že je tu lehounký Zelenáč.
Je tu krásně, skoro léto, tak se těším na zítřejší projížďku kolem Rýna do Strasbourgu, města, co není až zas tak moc Francie, ale stále je do něj branou.
Kdybych nebyl línej, mohl jsem si tuhle štrápáci ušetřit, ale já ten Kochertal fakt nesnáším .

pro video klikni na obrázek

27.5.2023: Strasbourg

88 km
Z Karlsruhe do Strasbourgu je to 80-90 km, na kole, podle toho, kudy pojedeš. Pořád po rovině, ať už po německém břehu Rýna, nebo po tom francouzském.

Radím, a vážně ne proto, že jsem frankofil, zvolit ten francouzský břeh. Na německé straně je cyklostezka, ale podél státovky, a to nebaví. Taky je možnost jet po hrázi u Rýna, ale to chce horské kolo, protože je to šotolina.
Na francouzské straně se jede kus po cyklostezce, hladký asfalt, pak po silnici místního významu, ale s průjezdem dolnoalsaskými vesnicemi a pak nakonec zase asi 10 km po "stezce pevností", vlastně pobřežním lesem.
A pak rázem jste v Strasbourgu, u budov EU hodnostářů, a za par otočení klikama v centru tohohle obdivuhodného města, dnes extrémně turisticky přetíženého.
Doporučovanou trasu ukazuje video.
Přes Rýn je pár mostů, ale dost daleko na jih. Tak raději volím přívoz v Neuburgu. Převoz s kolem stojí 2,50 eur. Kousek, snad 20-15 km jižně je další přívoz na Seltz, ten provozují Francouzi a je zdarma. Chtěl jsem vám oba dnes nafotit, ale ten francouzký byl mimo provoz, a důvod, jsem nezjišťoval.
Mají to chytře udělané,molo do půl řeky, aby mohly proplouvat lodě, a tak ta jejich loďka jezdí polovicní trasu. Fotku mám z lonského řijna.
Ale za mě, ten, i když placený,v Neuburgu, je víc romantický. A taky nepřijdete o nejvýchodnější bod Francie, taková bójka na Rýně, někde jsem to už psal.
Pro dnešek vše, zítra Paříž

28.5.2023: Paříž

V hotelu, kde mě mají rádi, vlakem TGV  ze Strasbourgu  za chvilinku....

pro video klikni na obrázek

29.5.2023: VernoN 

118 km
Dnešní, výjimečný den nemohu odfláknout rychlou reportáží, napsanou mezi druhým a třetím pivem.
Ostatně, Guinness tu nemají a místní bude dost zákeřné, protože "blanche" tedy kvasnicové.
Den plný dojmů, tedy ,"impresí".
Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem ve Vernonu náhodou. Monetovu zahradu v Giverny jsem viděl naposledy se Soňou v roce 2002, a říkal jsem si "když bude dobrý čas, dám ji dneska v květu.
Čas dobrý byl, ale zjevně pro všechny, a tak fronta, neřesitelné.
Na zítra 9:30 mám lupen, protože Monetova zahrada koncem května je něco, co už se mi musí přihodit.
Cesta podél Seiny skvělá, nástup přes La Defénse v Paříži též velmi "impresivní".
Prostě mají kliku, ti Frantíci.
Velká, krásná zem.
Ještě, pro radost, video (zvukové) z Boulevardu Barbès-Rochechouart v Paříži....

pro video klikni na obrázek

Deprese z Imprese

       


Já asi budiu vážně divnej.
Když někam přijedu, a vypadá to tam přesně jak na těch fotkách v průvodcích a
letácích,cítím se podveden. "ono to fakt tak vypadá" No a tak i tady, na zahrádce toho "mazala". :-)
  Jezírko s lekníny, japonský mostík, všechno kvete, snad jen ty zástupy turistů na letácích nenajdeme

Moje německá babička, co byla Českým bratrem, říkávala: "čeho je moc. toho je příliš"

A to platí i pro tuhle zahradu.
Každá květina je krásná, ale když vás zaplaví tisíci květů,je z toho galimatyjáš, a tu krásu nestačí oko ani mysl pořádně vnímat.
Malý princ měl jednu květinu a věděl proč.
Megalomanii starého Moneta netleskám,
To neznamená, že je to špatně, jen nic pro mě.
pro video klikni na obrázek

30.5.2023: Rouen

73 km
Jsem v Rouenu, městě, které stojí za návštěvu.
Vypadá to tam tahle.
Tady zavraždili Johanku z Arku, a na místě, kde stála hranice je dnes památník
Mám za to na Rouen vztek, i když město  i zdejší lidé jsou fajn. Tedy ne za ten památník, ale za ten zločin.

pro video klikni na obrázek

31.5.2023: Le HAVRE

124 km
Dneska to bylo malinko náročnější, protože silně fučelo. Jak se ta řeka klikatí, chvilku fučelo proti, chvilku do boku a taky občas do zad.
Už málo hezkého pro oko, tedy kromě těch úžasných mostů.
Tal odškrtávám Seinu jako splněnou.
Mám oba mosty, ten první, u pramene a pak te poslední, kterým je dálniční Pont de Normandie.

Le  Havre je vlastně nové město,  vybudované po válce. Spojenci jej  na úplném konci války totálně vybombardovali a Frantíci tvrdí, že proto, ž e ten přístav byl velou konkurencí Britům. Možná na tom něco i bude.